ТВОРЧЕСКАЯ
ЛАБОРАТОРИЯ
АНТОНА НИКОЛАЕВА

главная
Мои проекты
Разработка и продвижение сайтов
Экономика, политика
Блог - разное
Дизайн
Пресса и выступления
карта сайта
Контакты



Поведенческие факторы, которые учитывает Яндекс

главная > Разработка и продвижение сайтов > SEO: Закладки вместо ссылок > поведенческие факторы

Clickthrough features
Position - Position of the URL in Current ranking
ClickFrequency - Number of clicks for this query, URL pair
ClickProbability - Probability of a click for this query and URL
ClickDeviation - Deviation from expected click probability
IsNextClicked - 1 if clicked on next position, 0 otherwise
IsPreviousClicked - 1 if clicked on previous position, 0 otherwise
IsClickAbove - 1 if there is a click above, 0 otherwise
IsClickBelow - 1 if there is click below, 0 otherwise
Browsing features
TimeOnPage - Page dwell time
CumulativeTimeOnPage - Cumulative time for all subsequent pages after search
TimeOnDomain - Cumulative dwell time for this domain
TimeOnShortUrl - Cumulative time on URL prefix, no parameters
IsFollowedLink - 1 if followed link to result, 0 otherwise
IsExactUrlMatch - 0 if aggressive normalization used, 1 otherwise
IsRedirected - 1 if initial URL same as final URL, 0 otherwise
IsPathFromSearch - 1 if only followed links after query, 0 otherwise
ClicksFromSearch - Number of hops to reach page from query
AverageDwellTime - Average time on page for this query
DwellTimeDeviation - Deviation from average dwell time on page
CumulativeDeviation - Deviation from average cumulative dwell time
DomainDeviation - Deviation from average dwell time on domain
Query-text features
TitleOverlap - Words shared between query and title
SummaryOverlap - Words shared between query and snippet
QueryURLOverlap - Words shared between query and URL
QueryDomainOverlap - Words shared between query and URL domain
QueryLength - Number of tokens in query
QueryNextOverlap - Fraction of words shared with next query

p1137.pdf
SIGIR2006-fp345-Ranking-agichtein.pdf




»SEO: Закладки вместо ссылок
  »поведенческие факторы

СВИДЕТЕЛЬСТВА:








ПРЕССА И ВЫСТУПЛЕНИЯ:



Выступление для менеджеров по рекламе застройщиков недвижимости, 2016


Выступление на конференции "Интернет и Бизнес", Москва, 2008


Выступление на Санкт-Петербургской Интернет конференции СПИК 2008


Выступление на конференции по юзабилити "User Expirience 2007", Москва


Статьи для рассылки "Продвижение сайта. Профессиональные советы экспертов"


Бан Яндекса, оптимизация текста по методу Остапа Бендера.


Критерии для постановки задачи и оценки результатов поискового продвижения (2002)